با سلام خدمت شما بازديد كننده گرامي . جهت ورود به فروشگاه سايت ايران گت بر روي اين نوار كليك نماييد                       



ویندوز ویستا و سون نسخه 32 بیتی و داستان پشتیبانی نکردن از 4 گیگ رم

ارسال شده توسط Iranget Group در ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ – ساعت 6:41 ب.ظ

آیا شما اطلاعاتی در مورد ویندوز های 32 بیتی و 64 بیتی دارید ؟

آیا میدانید تفاوت این دو نوع  ویندوز در چیست ؟ من نمیخواهم در این مقاله فرق بین این 2 نوع ویندوز را برای شما بازگو نمایم  فقط در همین حد بگویم که تفاوت این دو نوع ویندوز بر می گردد به نوع سی پی یو های 32 بیتی و 64 بیتی که سی پی یو های 64 بیتی قادرند اطلاعات بیشتری را در زمان کمتری پردازش کنند و ویندوز های 64 بیتی برای سی پی یو های 64 بیتی ایجاد شده اند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به اینجا و اینجا مراجعه نمایید.

نکته ای که خیلی ها از اون بی خبر هستند میزان تفاوت پشتیبانی این دو نوع ویندوز از مقدار RAM کامپیوتر است.

ویندوز های 32 بیتی حداکثر میتوانند از 3 گیگ رم استفاده و پشتیبانی کنند یعنی مثلا اگر شما 4 گیگ رم روی سیستم خود دارید و یک ویندوز 32 بیتی نصب کرده اید فقط میتوانید از 3 گیگ رم خود استفاده کنید و 1 گیگ آن بلا استفاده می ماند.

حداکثر رم پشتیبانی شده در ویندوز سون

حداکثر رم پشتیبانی شده در ویندوز سون

اما ویندوز های 64 بیتی از میزان رم بیشتری پشتیبانی میکنند.

علت این امر چیزی نیست جز طمع مایکروسافت برای فروش دیگر محصولات خود ! یعنی بیل گیتس کابرانی را که قصد استفاده از 4 گیگ رم را دارند مجبور به خرید نسخه 64 بیتی ویندوز میکند.

در این مقاله برنامه ای را به شما معرفی میکنیم که با دستکاری ویندوز 32 بیتی میتوانید از مقدار رم بیشتری در ویندوز ویستا و سون استقاده کنید.

یکی از دلایلی که خیلی ها از نصب کردن ویندوز 64 بیتی فراری هستند این است که بعضی از برنامه ها و درایور سخت افزار های مختلف بر روی این ویندوز کار نمیکنند . همچنین برای ما ایرانی ها که پول به ویندوز نمیدیم نسخه ای که به راحتی نصب شود و دارای لایسنس معتبر باشد خیلی کم پیدا می شود بنابر این اکثرا از نسخه 32 بیتی استفاده میکنند و به عبارتی قید استفاده از رم بالا را می زنند !

خوب حالا چاره کار چیست ؟

به لطف وبلاگ REMKO اخیرا یک پچ بسیار مفید برای ویندوز ویستا ساخته شده است که قادر است ویندوز های 32 بیتی را قادر به پشتیبانی از 4 گیگ رم و حتی بیشتر نماید.

»» برای دانلود پچ مخصوص ویندوز ویستا از این لینک استفاده نمایید.

این پچ کرنل ویندوز را طوری تغییر میدهد که ویندوز شما از تمامی میزان حافظه RAM‌ سیستم شما بهره ببرد. برای این کار باید فایل پچ را در مسیر Windows\System32\ کپی کنید تا برنامه فایل ntoskrnl.exe را پیدا و کرک کند.

پچ کرنل مخصوص ویندوز ویستا 64 بیتی

پچ کرنل مخصوص ویندوز ویستا 64 بیتی

نحوه کرک کردن ویندوز سون 32 بیتی برای پشتیبانی از 4 گیگ رم و بیشتر :

برای کرک کردن ویندوز سون باید دست به دامن پچ یک گروه روسی به نام Staforce بشوید. نحوه عملکرد این پچ نیز مانند پچ بالا می باشد.

بعد از اجرا بر روی دکمه مربوطه کلیک نمایید تا ویندوز شما کرک شود.

پچ مخصوص ویندوز سون 32 بیتی

پچ مخصوص ویندوز سون 32 بیتی

»» برای دانلود پچ مخصوص ویندوز سون بر روی این لینک کلیک نمایید.

پ . ن :

اگر ویندوز ویستا و یا سون 32 بیتی بر روی سیستم خود نصب دارید و میزان حافظه رم سیستم شما از 3 گیگ بیشتر است لطفا این روش را امتحان کنید و نتیجه را در قسمت نظرات برای عموم منتشر سازید.



۲۴ دیدگاه برای “ویندوز ویستا و سون نسخه 32 بیتی و داستان پشتیبانی نکردن از 4 گیگ رم”

  1. توسط علی در ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    سلام فکر نکنم اینجوری باشه حداقل بعد از ارائه سرویس پک ۱ ویستا :
    http://support.microsoft.com/kb/929605

    اینجا ریپورت شده این مشکل

    البته من رمم ۳ گیگ هست نمی تونم تست کنم.

    Iranget Group پاسخ در تاريخ مرداد ۲۸م, ۱۳۸۸ ساعت ۸:۰۵ ب.ظ:

    @علی, در کامنت های پست اصلی در وبلاگ ریموند کسانی بودند که تست کرده بودند و راضی بودن
    این قضیه روی سرویس پک ۱ و ۲ جواب میده



  2. توسط javad33 در ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    علی آقا این مایکروسافت دوباره خالی بسته! من خودم ۴ گیگ دارم سرویس پک یک نشناخته!
    البته توی اوبونتو واسه کرنل لینوکس یه پچ بود که مشکل رو حل میکرد ولی واسه ویستا ندیده بودم.
    آقای نویسنده! بابت معرفی بسیار بسیار ممنون.



  3. توسط ت ق در ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    من نمیدونم اینجا بحث چیه ! یه قضیه خیلی روشن و ساده است ! اونهایی هم که نمیدونن بهتره قبل از اینکه قیمت از سر کوچه بگیرن یه نگاهی به چند تا مقاله علمی بکنن ! ویندوز یا هر سیستم عامل ۳۲ بیتی توانایی پشتیبانی از ۳ گیگ بیشتر رو نداره ! اثبات ریاضی خیلی ساده ای هم داره ! چون نمیتونه بیشتر از ۳ گیگ رو آدرس بده. شناختن ۴ گیگ با استفاده از ۴ گیگ تفاوت داره. ممکنه ۴ گیگ رو بشناسه ولی بیشتر از ۳ گیگ رو نمیتونه استفاده کنه. در ضمن تو ایران که کسی بالای ویندوز پول نمیده ! پس مشکل چیه ؟؟؟ در ضمن کدوم یوزر خانگی یا حتی در محل کار به ۴ گیگ رم نیاز داره که یهو این مساله مهم شده ؟؟؟ در اینکه مایکروسافت طمع داره هیچ شکی نیست ولی دلیلش این نیست ! انصاف رو هم خوبه آدم رعایت کنه. برای اونهایی که میخوان بخرن قیمت همشون یکسانه و در ورژن آلتیمیت هردو رو باهم ارائه میکنه ! طبقه بندی ورژنها بر اساس نوع استفاده بوده که رحتی کاربر رو بیشتر میکنه. من که به ریاضی بیشتر از پچ روسی اعتماد دارم

    Iranget Group پاسخ در تاريخ مرداد ۲۹م, ۱۳۸۸ ساعت ۹:۵۲ ب.ظ:

    @ت ق, پس یعنی این پچ الکی ساخته شده ؟ پس اونهایی که تست کردند و جواب گرفتن چی؟ پس چرا اپل ۳۲ بیتی از ۴ گیگ رم پشتیبانی میکنه ؟
    بعدشم مساله که فقط قیمت نیست. در بالا هم گفتیم که بعضی از برنامه ها و درایور ها روی ویندوز ۶۴ بیتی کار نمی کند



  4. توسط amin در ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    با سلام
    من یک مهندس کامپیوترم و الان دانشجوی کارشناسی ارشد، اینو برا این گفتم که بدونید من یه چیزایی حالیمه
    این چیزی که شما میگید امکان نداره! ممکنه نشون بده که ۴ گیگ حافظه وجود داره اما غیر ممکنه از ۴ گیگ استفاده کنه و ربطی هم به حریص بودن مایکروسافت نداره!! آخه اکه این کار امکان پذیر بود مایکروسافت بدون شک پیاده سازیش میکرد تا کیفیت ویندوزش بالاتر بره مثلا سال ۲۰۰۰ خبری از ۶۴ بیتی نبود.
    این برنامه سرکاری است و اختمالا تروجان!!
    لطفا ملتو ندانسته اذیت نکنید!
    شما با خوندن یک کتاب معماری کامپیوتر خواهید دانست که من درست میگم. در ضمن این جور اخبارهایی که به ویروس و تروجان ختم میشوند باعث تبلیغ منفی برای فروشکاه سایتتان خواهد شد.

    Iranget Group پاسخ در تاريخ مرداد ۲۹م, ۱۳۸۸ ساعت ۹:۵۴ ب.ظ:

    @amin, دوست عزیز
    ما فقط مترجم این مقاله بوده ایم. لینک اصلی مقاله را ببینید و بعدا قضاوت کنید
    http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/08/19/make-windows-7-and-vista-32-bit-x86-support-more-than-4gb-memory/
    ما از خودمون چیزی در نیاوردیم که بخواد روی اعتبار ما تاثیر بزاره !
    در ضمن نگاهی هم به دیدگاه های کاربران سایت اصلی بندازید.
    بعضی ها با شما هم عقیده هستند و بعضی های دیگر که تست کرده اند و جواب گرفته اند و راضی هم هستند.



  5. توسط Keyvan ALINEZHAD(88806272 در ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    داداش گلم نویسنده مقاله
    وقتی مطمین نیستی چرا مقاله مینویسی ؟؟؟؟؟
    مردم رو گمراه کردن مسئولیت شرعی و اخلاقی داره
    تمام سیستم های ۳۲ بیتی چه cpu باشد چه سیستم عامل
    قادرند تا ۲ به توان ۳۲ بیت رم رو آدرس دهی کنند که پس از تبدیل
    میشه همون ۴ گیگ ولی از اون جایی که این ۴ گیگ آدرس دهی باید
    صرف آدرس دهی مستقیم به رم و همچنین به کلاسچر های هارد و حافظه های دیگر
    مانند فلاش درایو و انواع حافظه ها شود بعد از XP SP2 ماکروسافت اگر شما هر چقدر رم داشته باشید ساپورت آدرس دهی رم (DMA به روش) را به ۳ یا ۳.۲۵ گیگ محدود نموده
    تا بقیه آدرس به حافظه های دیگر تعلق گیرد و مشکلی پیش نیاید
    هرچند قبل از XP SP2 تمام ۴ گیگ رو آدرس دهی میکرد و با اتصال فلش سیستم
    قفل میشد و یا بلو اسکرین ظاهر میشد که این عیب سیسیتم عامل ۳۲ بیتی
    توسط مهندسان ماکروسافت کشف و در SP2 مرتفع گردید

    Iranget Group پاسخ در تاريخ مرداد ۲۹م, ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۲ ب.ظ:

    @Keyvan ALINEZHAD(88806272,
    اولا ما مقاله رو ترجمه کردیم و لینک مقاله اصلی موجوده.
    ثانیا این کار همچین کار شاقی هم نیست و حالا هم که یه برنامه نویس پیدا شده و این کار رو کرده
    این پچ تست شده و به خوبی جواب داده هم در ویندوز و هم در بازی ها
    در ضمن نه تروجانی در کاره و نه ویروسی
    آدرس دهی رم هم در ۳ گیگ به بالا یعنی گیگ چهارم و بعد از اون به هیچ مشکلی بر نخورده و جواب داده
    شما هم تست کن جواب میده ! :)
    اصلا این پچ ساخته شده تا ویندوز بتونه این میزام رم رو آدرس دهی کنه !

    در حقیقت :
    using Physical Address Extension (PAE) it’s possible to address more memory



  6. توسط لرد آرما در ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    من همین مشکل رو دارم و بنا به دلایلی که گفتید از اکس پی ۳۲ بیتی استفاده می کنم !
    آیا کرک برای نسخه اکس پی ندارید ؟
    من فکر نمی کنم این کرک ها کار کنند ، ساختار ویندوز ۳۲ بیتی متفاوت است ، من فکر می کنم که این کرک فقط به صورت ظاهری رم را تغییر می دهد…

    Iranget Group پاسخ در تاريخ مرداد ۳۰م, ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۰ ق.ظ:

    @لرد آرما, این روش بر روی ویندوز ایکس پی کار نمیکند یعنی هنوز کرکی برای ان ساخته نشده است.
    وقتی میزان رم توی Taskmanager تغییر میکند یعنی ویندوز از آن استفاده می کند و فقط به صورت ظاهری تغییر نکرده



  7. توسط 1234567890 در ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    با سلام خدمت برو بچ دست اندرکار ایران گت و خسته نباشید بهشون
    خدمت آقایون مهنس! عرض کنم که اولا کسی شما رو مجبور به استفاده از این پچ نکرده !
    ثانیا اینجور حمله کردن به مسئولان سایت دور از انتظار از یه آدم به اصطلاح تحصیلکرده هست چون همونجوری که خودشون گفتن این فقط ترجمه یه مطلب از یه سایت خارجی بوده ! ثالثا مسائل تئوری تا عملی خیلی فرق میکنه ! پس بهتره برید نظرات افرادی که از این پچ استفاده کردن رو توی منبع مقاله رو ببینید و بهترتره که برای اثبات این صحبتتون که میگید ظاهرا ۴ گیگ نشون میده ولی تو عمل از ۳ گیگ بیشتر استفاده نمیکنه نتیجه تست هاتونو بزارید تا بقیه هم استفاده کنن چه عیبی داره !! در مورد تروجان بودنش هم میتونید از سایت های اسکنینگ آنلاین استفاده کنید ! ( تروجان و ویروس بیند کردن به برنامه ها و پچ یا کرکشون و درکل این لمربازیا بیشتر کار ایرانیاست ! ) و در آخر یه نکته : میحط و مطالب آموزشی توی دانشگاه با ۱۸۰ درجه با اجتماعات هکینگ و کرکینگ فرق میکنه مثل یه دانشجوی اتو مکانیک که نمیتونه حتی ایراد ماشینو تشخیص بده چه برسه به تعمیرش !



  8. توسط Mohammad در ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    سلام.
    دوست من هم همین مشکل رو داره. یعنی ویندوز ۷ داره. و پیامی نوشته شده مبنی بر این که تنها ۳ گیگ از چهار گیگ قابل استفاده است.
    آقایون مهندس الکی لطفاً اگه چیزی رو نمیدونین به مقاله مفید ایشون اعتراض نکنین.
    و در ضمن مقاله از raymond.cc گرفته شده که سایت معتبریه.
    آقایون مترجم مرسی.



  9. توسط javad33 در ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    دوباره سلام.
    اوه اوه چه بحث داغ شده :)
    عرض به خدمتتون که من این پچ رو اجرا کردم ولی متاسفانه میگه که فایل ntkrnlpa.exe درحال اجراست نمیشه بهش دسترسی داشت. این همون فایلی هست که باید پچ بشه!
    با یه ویندوز لایو اومدم بالا باز همین ارور رو داد و پچ نکرد.
    تنها راهی که به ذهنم رسید انجام عملیات از طریق محیط سیستم عامل لینوکس بود که خب بعنوان یک کاربر لینوکسی همیشه دو سه تا از این سیستم عاملا رو سیستم دارم.
    خلاصه اینکه عملیات پچینگ رو از طریق اوبونتو انجام دادم و سیستم رو ریست کردم تا برم توی ویستا. ولی ویستا به فایل پچ شده گیر داد و بالا نیومد!
    خداروشکر که از فایل موردنظر بکاپ گرفته بودم!
    نتیجه: من همچنان توی ویستا از ۳ گیگ رم استفاده میکنم و توی لینوکس از ۴ گیگ پس لینوکس بهتره :)
    (تشویق حضار و شعار “مایکروسافت ویستاتو وردارو برو” و مرگ بر دیکتاتور)



  10. توسط رضا در ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    با سلام من ۶ gig رم ddr3 از نوع corsair با سرعت ۱۶۰۰ دارم و فقط مجبورم از ویندوز ۶۴ استفاده کنم چون کارم رندر گرفتن با نرم افزارهایی مثل ۳dmax هستش و با ویندوز ۳۲ هنگام render وفتی میرم تو task manager میزان استفاده ار رم وقتی به ۳ gig میرسه eror میده و میپره بیرون !!! جالبه بدونین که نسخه ۳۲ بیتی max هم در ویندوز ۶۴ همین توره !!! یعنی نرم افزارهای ویندوز ۶۴ هم باید همشون ۶۴ bit باشن وگرنه بازم از همه رم استفاده نمیشه .. البته من یه معمارم و تخصصی در زمینه سخت افزار ندارم و اینها تجربه شخصیمه …
    متاسفانه این پچ هم کمکی نکرد …
    به هر حال از زحماتتون ممنونم …

    Iranget Group پاسخ در تاريخ شهریور ۱م, ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۲ ق.ظ:

    @رضا, سلام
    این که توی ۳۲ بیتی میپره بیرون تقریبا میشه گفت طبیعیه چون میخواد از ۳ گیگ بیشتر استفاده کنه و نمیتونه ادرس دهی کنه
    اما این که نرم افزار های ۶۴ همه باید ۶۴ باشند خیر این طور نیست. خیلی از برنامه های ۳۲ روی ۶۴ اجرا میشن مثل NERO و …
    هنگام استفاده از این پچ به پیغام خاصی برخورد کردید یا خیر؟



  11. توسط جان مارتین در ۶ شهریور ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    با سلام

    دوستان عزیز ویندوز ۳۲ بیتی بالاتر از ۴ گیگ را هم شناسایی می کنه

    کافی است شما سرویس پک ۱ و ۲ ویندوز ویستا را نصب کنید تا مشکلتون بر طرف بشود



  12. توسط Mohammad در ۹ شهریور ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    salam
    baraye nasb in application bayad bar roye file ntkrnlpa.exe permission dashte bashim ke omran hamchin chizi beshe.
    man kheili test kardam nashod
    THX



  13. توسط mhsn در ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    سلام

    فضای آدرس دهی در سیستم های ۳۲بیتی که از پردازنده اینتل جدید استفاده میکنن یه فضای آدرس دهی مجازیه و در واقع ۳۶بیتی که میتونه ۶۴گیگ رم رو بصورت آدرس دهی مجازی،هدف قرار بده.
    اگه پردازنده و سیستم عامل از آدرس دهی مستقیم استفاده کنن، فقط ۴گیگ رو میشه آدرس دهی کرد.
    اما ویندوزهای xp به بعد از آدرس دهی مجازی استفده میکنن(PAE)
    بنابراین دسترسی به بالای ۴ گیگ تو سیستم های ۳۲بیتی امکانپذیره نمونش هم windows 2000 advanced server که نسخه ۳۲بیتیش میتونه تا ۸ گیگ رو آدرس دهی کنه.

    من این پچ رو امتحان نکردم اما از لحاظ تئوری، شدنی هست.



  14. توسط سعید در ۱۵ آبان ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    اگر اطلاعات درستی ندارید اطلاع رسانی نکنید.
    من تصادفا این صفحه رو باز کردم همونطور که بعضی افراد تاحدودی اشاره کردند
    اصولا دعوای شرکت های بزرگ و ایجاد سیستم عامل ۶۴ بیتی از همین پشتیبانی از رم بالای ۳ گیگ ایجاد شد.

    Iranget Group پاسخ در تاريخ آبان ۲۳م, ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۳ ق.ظ:

    @سعید, ما نقل قول کردیم



  15. توسط Yohan در ۱۸ دی ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    سلام به همه دوستان،من یه کاربر ویندوز۳۲بیتی هستم وبا چهارگیگ رم مشکل دارم و فقط مشکل من در ویندوز های ۶۴بیتی حل شد.کار من رندر فیلم و۳D Max



  16. توسط آیزس در ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    سلام
    آقا اصلا بیخیاله این پچ من اکس پی ۶۴ بیت نصبیدم کل رممو (۴گیگ)شناخته حالا مشکل تو نصب درایوراش دارم از کجا گیر بیارم؟



  17. توسط وحید در ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ | پاسخ

    Gravatar

    دانستن اینکه آیا ویندوز شما توانسته است از تمام۴ گیگ رم استفاده کند خیلی ساده است. به قول برخی از دوستان ویندوز ۳۲ بیتی نمی تونه از ۳ گیگ بیشتر را استفاده کنه (شاید ۴ گیگ را شناسایی کند ولی استفاده از تمام ظرفیت ۴ گیگ یک بحث دیگه است)
    کافیه با فتو شاپ یا هر برنامه گرافیکی دیگه ای یک فایل بسیار سنگین بسازید (مثلا اندازه یک عکس را ۶۰ هزار پیکسل در ۶۰ هزار پیکس کنید) آنوقت با زدن crt+alt+del می بینید چقدر از رم شما مورد استفاده قرار گرفته



دیدگاه خود را منتشر نمایید :

به صورت خودکار کلمات فینگلیش را به فارسی تبدیل کن. در صورتی که می خواهید انگلیسی تایپ کنید Ctrl+g را فشار دهید.